Sziasztok kedveskéim :D Hoztam nektek egy intejút, amit a Fangoria nevű újság készített a Resident Evil: Afterlife kapcsán :)
Múlt év decemberében a Resident Evil: Afterlife producerei megengedték, hogy a Fangoria nevű magazin munkatársai exkluzív betekintést nyerjenek a Toronto-ban forgatott akció-horror franchise film negyedik részéhez, ami a Capcom nevű videójátékokat forgalmazó cég egyik legnépszerűbb és legtöbb példányszámban elkelt játéka.
Az Afterlife-ben megjelenik a videójátékból már ismert Chris Redfield, akit a Golden Globe-ra jelölt színész, Wentworth Miller alakít, aki elsőként a Buffy: A vámpírok réme című sorozat „Go Fish!” epizódjában debütált (1998). A Fangoria azután találkozott Miller-rel, amikor épp az egyik zombitámadásos jelenetet vették fel egy szűk börtönfolyosón (ami visszarepíti őt a gyökereihez!)!
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
FANGORIA: Mit forgattok éppen?
WENTWORTH MILLER: Van egy kis csapat túlélő, akik bentragadnak egy börtönkomplexumban. Belép Alice, a mi megmentőnk és elindulunk, hogy megkeressük az a helyiséget, ahol reményeink szerint mindenféle felszerelés található, ami a menekülésünkhöz kell.
FANG: Mesélj egy kicsit Chris Redfield-ről, a RESIDENT EVIL: AFTERLIFE –ban játszott karakteredről.
MILLER: Ez az én karakterem debütálása, legalábbis a filmes verzióban. Ez csakis az én Chris Redfield-em. Nem adhatom azt, amit szeretnél, csak azt adhatom, amit tudok. Ha az, amit tudok egyenlő azzal, amit akarsz, akkor minden megvan! Ha pedig nem, akkor is remélem, hogy élvezni fogod a filmet. Miután kiválasztottak, arra gondoltam „ Oké, akkor kezdjünk hozzá egy kis kutatáshoz!” és felmentem az internetre, majd Google-ban rákerestem néhány képre és amit láttam, az kicsit meglepett, mivel Chris egy kicsit, hogy is mondjam…kigyúrt. A karja oylan vastag, mint egy fatörzs! Az gondoltam „ Hát, ez így biztosan nem fog megtörténni, csak három hetem van arra, hogy felkészüljek a forgatásra!”. Majd megpróbáltam összerakni azoakt a főbb elemeket a videójátékokból, vagyis az eredeti anyagból, amit kellenek és meglepődve tapasztaltam, hogy mennyire más az a Chris Redfield, akire rákerestem, mint a játékban. Ő egy nagyon megbízható és hősies karakter, de mégis van benne valami ártatlanság. Még mindig nagyon tapasztalatlan, főleg ezen horrorisztikus kaland kezdetén. Szóval, megvoltak a képek a netről, vannak jeleneteim a videójátékokból és persze Paul Anderson forgatókönyve, ami számomra az elsődleges. Az én Chris-em már sokadjára jár ezen az ösvényen. A sarkak egyre élesebbek és az útvesztő ismeretlen, ez volt a kiindulási pontom és inspirációm.
FANG: Mi tetszett meg neked Redfield karakterében és a történetben?
MILLER: Ha teljesen őszinték akarunk lenni, minden fiatal színész örülne, ha kapna egy olyan lehetőséget, hogy egy sikeres franchise része legyen. Tudva ezt (úgy, hogy már 10 éve játszom), hogy egy ennyire népszerű és nemzetközi rajongótáborral bíró dolog részese lehetek, főleg azért mert épp most fejeztem be a Prison Break-et, aminek szintén egy hatalmas rajongó közönsége van mindenhol. Arra gondoltam „ Igen, forgathatnék öt kisköltségvetésű filmet,a mit soha senki nem látna vagy készíthetnék egy olyat, ami tudom, hogy elér a rajongókhoz és amihez kötödni tudnának, csakúgy mint én, miután befejeztem a PB-t”. Ez is egy módja annak, hogy a látómezőben maradj, szórakoztató módon. Emellet nagyon szeretem az akció-és a horror filmeket, nagy rajongójuk vagyok. Továbbá van valami kapcsoalt Michael Scofield és Chris Redfiel között, ami szintén arra késztetett, hogy elvállaljam.
FANG: Már egyszer forgattál akció/horror filmet, az Underworld-ben, de az Afterlife egy teljesen más mozi.
MILLER: Pontosan, főleg, hogy 3D-ben forgatjuk. Eddig nem dolgoztam ilyen technológiával és nagyon örülök, hogy kipróbálhattam…ezáltal hozzáadhattam ezt is a színészi tapasztalati listámhoz (nevet).
FANG: Milyen kihívásokat tartogatott számodra a 3D-s forgatás?
MILLER: Az én értelmezésem szerint, amikor ezzel a technológiával nézed a filmet, olyan mintha te is ott lennél. Szóval, amikor egy harci jelenetet forgatunk és ütsz, akkor az nem feltétlenül kapcsolódik a következő jelenethez, és soha nem lesz olyan, mint egy normális kaszkadőrjelenet. A közönség észreveszi, hogy van távolság az öklöd és a másik arca között, szóval ki kell találni egy olyan utat, hogy lehessen „csalni”…vagy igazából megütni a másikat (nevet)
FANG: Milyen akcióval készültél a filmra? Szétrúgsz néhány zombisegget?
MILLER: (nevet) Igen, van néhány zombiseggszétrúgós jelenet. És néhány igen intenzív felvétel is…nagyon igénybevevő és fárasztó. Mindig megpróbálom a lehető legtöbb jelenetet magam csinálni, egyrészt azért, mert ez munkám egyik szórakoztató része, másrészt úgy gondolom, hogy ez megváltoztatja azt, ami a kamerán keresztül látszik. Olyan, mintha gyerekként képzeletbeli dolgokat játszanál, például a rabló-pandúr játék, vagy ha beöltözöl Halloween-kor - kivéve, hogy én ezt hivatásszerűen csinálom. És ha éppen tűzharc, közelharc, ugrások, esések, ütések vannak, mindezt a lehető legbiztonságosabb körülmények között készítjük el. Ez egyfajta izgalom és örülök, hogy része vagyok.
FANG: Mi az a RESIDENT EVIL-ben, ami annyira népszerűvé teszi mind a videójátékokban, mind a filmeken?
MILLER: Egyszerre izgalmas, érdekes és érzelmes. Arra gondolok, hogy azok a speciális effektek, amit a közönség számára tartogatunk biztosan elképesztik majd őket. Láttam egy kis előzetest belőlük, amit már összeraktak és tényleg leesik az állad tőle. De emellett vannak érdekes karaktereink, akikhez lehet kötődni és aggódhatunk értük, és ez az, ami a színész munkája: hogy belépjen ebbe az univerzumba, ahol mindenhol zombik és horrorisztikus és küzdelmes dolgok várnak, emellett van benne komplexitás és integritás is, szóval, ha történik valami az egyik szereplővel, akkor az érdekelni fogja a közönséget. Nem csak látványos tűzijátékokról szól – hatalmas, de értelmetlen semmiség lenne akkor. Ez az, ami klassz Chris-ben és testvérében Claire Redfield-ben (Ali Larter alakítja), mert ők egy összetartó, egymást támogató testvéri kapcsolatot teremtenek meg. Miközben az közönség nem feltétlenül tud azonosulni a zombik által megszállt posztapokaliptikus világban, mégis felfedezhetik a családi kötödést. Az, hogy egy családtagod veszélyben van és neked meg kell őt védened.
FANG: Eddig is szeretted a horrorfilmeket vagy csak most kaptál kedvet hozzájuk?
MILLER: Természetesen eddig is kedveltem őket. Az akció/horror műfajjal kezdtem még a Buffy: a vámpírok réme című sorozatban. Emellett ott van az Underworld és a Dinotópia is. Egy kicsit olyan otthonos érzés most ismét ilyenben szerepelni.
FANG: A zombis filmek népszerűbbek, mint valaha. Mit gondolsz, az emberek miért kedvelik annyira?
MILLER: Fogalmam sincs. Hallottam már olyan beszélgetéseket, ahol a zombik metaforák voltak valamire, vagy a kapitalizmusra, tömegre, konzumerizmusra stb. Számomra ez egy . Az egész arról szól, hogy egy kis vér fröccsen a képernyőre és ez az, ami szerintem működik (számomra is), vagyis a rémisztgetés. Szeretem, ha egy filmben valamivel tudnak sokkolni, meglepni, megijeszteni és elvinni valahová máshová. Ha valaki e mögött keres rejtett dolgokat, az teljesen rendben van, de számomra ez csupán szórakoztatás.
FANG: Milyen volt Milla Jovovich-al dolgozni ezen a filmen?
MILLER: Ő egy rocksztár! Ő a mi Sigourney Weaver-ünk az Alien filmekből. Amit leginkább kedvelek ebben a projektben az, hogy nőközpontú; az az, hogy ez női vezetőről szól, ami – sajnálatos módon – nem jellemző. Az, hogy egy nő áll az akció és a film középpontjában megváltoztatja a dolgokat. Jó váltás, mivel egy tesztoszterontól túlfűtött tévésorozatból jövök, és így csak még inkább élvezetessé teszi a munkát.
FANG: És úgy tűnik, hogy te is kiveszed a részed a történet alakulásából!
MILLER: Igen, itt senki sem kerül háttérbe. Minden karakter megkapja a neki járó figyelmet és mindenki valami egyedi és hasznos dolgot tesz le az asztalra. Ez egy nemzetközi stáb, nemzetközi karakterekkel, hiszen maga a film is a nemzetközi színtérre kerül. Ez az egyik legjobb dolog ebben az üzletben: nem arról szól, hogy csak a hazai piacra készülnek a filmek és sorozatok, hanem mindenhová! Hiszen itt vannak a rajongók, ők azok, akiket szórakoztatni akarunk és akikért az egész van!
FANG: Milyen Paul Anderson-nal dolgozni?
MILLER: Ő nagyszerű. Az, hogy Paul és Milla ezen a projekten dolgoznak váratlan szerencse, mivel teljesen más irányba tudják vinni a dolgokat. Együtt dolgoznak: Milla a képernyőn van, Paul a háttérben, olyan az egész, mintha a legjobb védőháló lenne. Tudod, hogy hol a helyed, mit kell tenned és tudod, hogy ők fedeznek.
FANG: Néhány színész zokon veszi, ha olyan rendezővel kell dolgoznia, akinek a felesége játssza a főszerepet. Tudod, ilyeneket mondanak, hogy „Mindig csak őt fogja venni a kamera, és én egyik felvételen sem fogok látszani” meg ilyenek. Itt épp az ellenkezője van?
MILLER: Senkit sem láttam amiatt aggódni, hogy kevesebb figyelemet kapna, főleg, ha Paul-on múlik. Ő mindenre odafigyel: mivel ő egyszerre író és rendező is, teljesen képben van, hogy hol a karaktered helye a történetben. És ez így igazi élmény.
FANG: Van harci jeleneted Wesker-rel (Shawn Roberts)?
MILLER: Van egy végső leszámolásunk.
FANG: Nagyszerű.
MILLER: Hihetetlenül jelen van a képernyőn. Nem tudom, hogy láttál-e már eddig kikerült Wesker-es részleteket, amiben a napszemüvegében és a fekete kabátjában van…nagyon egyedi. És nagyon sok elemet átemelt a videójátékokból. De ismét visszatérve az új technikai kihívásokhoz, voltak olyan pillanatok, egy-egy jelenet részei, amikor az arcomat neki kellett tartanom az öklének, arra várva, hogy az mondják „Felvétel!” és ekkor úgy kellett tennem, mintha éppen állon ütött volna.
FANG: Szóba hoztak egy másik videójátékból készülő filmszerepével kapcsolatban: BIOSHOCK. Ezzel mi a helyzet?
MILLER: Öh…
FANG: Nem gondoltam, hogy ebből viccet csinálsz!
MILLER: Ez a pletyka áprilisi tréfának indult és hirtelen ennyi figyelmet kapott, itt és mindenhol máshol is. De ennek nincs semmi alapja.
FANG: Jól láttam, hogy búvárruhát viseltél egy vízzel teli tartály előtt?
MILLER: Nem búvárruha, ez csak a szokásos jelmezünk. Van egy egész tartályos jelenet, amit jövő héten veszünk fel és már elkezdtem felkészülni rá. A gimnáziumban úsztam, szóval a víz a második otthon nekem.
FANG: A legjobb edzés a világon, ugye?
MILLER: Így van. De persze, itt lesz nálunk fegyver és elemlámpa is, meg egy csomó más dolog is. Tehát az egyetlen probléma az, hogy így olyan érzés, mintha lesüllyednél, mint egy kő, de ezzel máris megvan az edzés.
Saját fordítás! - Forrás: http://www.fangoria.com/